Pages

Wednesday, July 6, 2011

PERMAINAN MASA


Tengah kyusuk wat keje, sambil tu telinga tak terlepas babak menarik kat drama tv, tetiba kata-kata ni bebetul menusuk kat hati ni.. "sesungguhnya demi masa manusia sentiasa dalam kerugian.." tetiba rasa sedih sebak, kerana tersedar bahawa aku tergolong dalam manusia yang sentiasa dalam kerugian. Mana tak nya cuba renungkan balik berapa banyak perkara yang kita terlepas untuk melakukannya. Bila tersedar ianya dah berlalu, sia- sia je peluang kita abaikan.
Teringat masa aku g Exam kpsl n27 bulan 5 tu ari, aku da mark kat kalender awal tahun lagi, sepatutnya aku da prepare bahan2 yang nak dibawa 2 awal2 lagi. Tapi aku lalai, ble da 2 3 hari nak exam baru kelam kabut nak cari buku, sian my hubby, die pun terjebak skali ngn masalah aku... Tapi Alhamdulillah kita takkan rugi klu kita menghargai masa yang datang dalam hidup ni, coz utk pekse kpsl w27, aku puas hati ngn apa yang aku lakukan, tawakal je, coz aku da usaha apa yang aku mampu..bahan tuk jwb pekse pn sempurna.. di samping my hubby temankan sepanjang ppriksaan..so sweet..sampai sakit2 kaki die nek banyak tangga smbil bawakan buku2 aku... Thank You Sayang..
Nak cite pasal masa memang tak kan tercerita, Klik link ni.. kite baca sesama ye..;)
http://pakarhowto.com/belajar-bisnes-internet/cara-mengawal-masa-dengan-berkesan.html#more-2341

No comments:

Post a Comment